הרב הצבאי זומן לשיחת הערה בעקבות ריקוד עם מחבר "תורת המלך"

    ח"כ עומר בר לב מהמחנה הציוני פנה בעקבות התמונות שבהן נראה הרבצ"ר רוקד עם כובעו של הרב שפירא, והרב שפירא רוקד כלשראשו כומתת הרב הראשי
    חיים הלר 1 Comment on הרב הצבאי זומן לשיחת הערה בעקבות ריקוד עם מחבר "תורת המלך"

    הרב הראשי של צה"ל תועד רוקד עם מחבר ספר "תורת המלך" השנוי במחלוקת – וננזף • "היה מצופה מקצין לובש מדים לנהוג אחרת"

    יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ צילום: Gershon Elinson/FLASH90
    ח"כ עומר בר לב מהמחנה הציוני פנה בעקבות התמונות שבהן נראה הרבצ"ר רוקד עם כובעו של הרב שפירא, והרב שפירא רוקד כלשראשו כומתת הרב הראשי
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תרעומת רבה בקרב משרתים דתיים בצה"ל, בעקבות שורת התערבויות של הצבא בהובלתו של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט בנושאים הקשורים לרבנות הצבאית.

    לאחר ההחלטה מעוררת הסערה להוצאת ענף תודעה יהודית מהרבנות ולהעבירו לחיל החינוך, התעוררה השבוע סערה נוספת. הרב הצבאי הראשי הרב רפי פרץ "העז" לרקוד עם אחד ממחברי הספר השנוי במחלוקת 'תורת המלך' הרב שפירא, ובעקבות כך הוא זומן לראש אכ"א ל"הערה".

    ח"כ עומר בר לב מהמחנה הציוני פנה בעקבות התמונות שבהן נראה הרבצ"ר רוקד עם כובעו של הרב שפירא, והרב שפירא רוקד כלשראשו כומתת הרב הראשי.

    לאור העובדה שהרב שפירא נחשב לרבם של פעילים ימניים קיצוניים ואף נחקר בעבר בחשד להסתה, לא ראו את העניין בעין יפה חברי כנסת משמאל, ועל כן פנו לרמטכ"ל ולשר הביטחון.

    ח"כ בר לב כתב על החלפת הכובעים והכומתות בין הרב שפירא לפרץ: "תא"ל פרץ מעניק בכך גושפנקה ותמיכה סמלית בשם צה"ל לאדם שחתר תחת שלטון החוק וודאי לא יכול להיות מזוהה עם ערכי צה"ל".

    בר-לב הדגיש כי "על אף שמחבר הספר לא הועמד לדין פלילי, הרי קיים קונצנזוס ערכי וחברתי שלספר כמו תורת המלך אין מקום בארון הספרים הישראלי והיהודי". בסיום פנייתו ביקש בר-לב מאיזנקוט "לנקוט בהליכים אותם תראה לנכון כנגד הרב הראשי לצה"ל".‎

    מלשכתו של הרמטכ"ל נמסר היום בתגובה לפנייתו של בר-לב כי "הרב הצבאי הראשי הגיע לחתונה אזרחית של רב, אשר שירת בעבר ברבנות הצבאית. הרב חגג ושמח בחתונה, היה מצופה מקצין לובש מדים לנהוג אחרת".

    הם אף עדכנו כי "ראש אגף כוח האדם יקיים שיחה עם הקצין, יעיר לו ויבהיר לו את המצופה מקצין בכיר בצה"ל לובשים מדים ועוד יותר מכך כרב הצבאי הראשי".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הרב הזה אולי שגה, הוא ילדותי בפזיזותו. אבל חקירה? מישהו כאן אידיוט גמור? זה מה שצהל מתעסק איתו בימים אלה? עם מי אכל, מה שתה, עם מי רקד- עד כדי כך ירידה לרמה דבילית של צהל? מה קרה לכם, אייזנקוט? בושה זה מילה קטנה, זה טימטום.